luni, 18 aprilie 2011

Cum se tine postul ortodox?

Crestinii ortodocsi dupa cum bine stiti, tin post de Paste, Craciun si in alte cateva zile de peste an. Dar, cum se tine postul cu adevarat?
Zilele trecute am fost la tara la cineva si acele persoane tineau post. Dupa cateva ore mi s-a facut sete si am cerut o cana cu apa. Ei m-au intrebat:
- Tii post? Le raspund ca nu. Atunci iti dau sa bei din alta cana decat bem noi, au zis ei.
In afara faptului ca trebuia sa imi dea din alata cana, i-am intrebat si eu pe ei:
- Dar dumneavoastra va spalati pe dinti?
- Nu, raspund ei.
- Pai si atunci, daca ieri ai mancat carne si nu te-ai spalat pe dinti si a ramas acolo ceva carnita, ce post mai e ala? ....
Strictete mare la tara cu postul, dar vai de cultura lor. Daca ii intrebi de ce tin postul, habar nu au.
Pai postul se tine fara uitat la tv, sex, muzica, doar cu rugaciune si o purtare cat mai exemplara.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu